بررسي تطبيقي اثري از كمال الدين بهزاد با شعري از بوستان سعدي

مطالب دیگر:
🔑تحقیق خاستگاه و زمان پيدايي تعزيه خواني🔑تحقیق جامعه شيعه در مدينه نخاوله🔑تحقیق نهضت مردم ايران به رهبري روحانيت🔑نقشه های معماری سالن بسکتبال🔑نقشه های کامل اتوکد سوله ورزشی🔑فایل فلش تبلت wintouch q95🔑دانلود کتاب صوتی چهار میثاق🔑دانلود کتاب صوتی حکایت دولت و فرزانگی🔑دانلود کتاب صوتی خداحافظ گری کوپر🔑آموزش ساخت نرم افزار اندروید بدون برنامه نویسی در یک ساعت تضمینی و کسب درامد میلیونی از آن🔑دانلود کتاب صوتی دختری در قطار🔑دانلود کتاب صوتی دزیره🔑صبح جادویی مولتی میلیونرها🔑نقشه های معماری محل مسابقات پرش با اسب🔑نقشه اتوکد نمای جانبی پل خرپایی راه آهن🔑نقشه اتوکد پلان و نمای پله مارپیچ برای طبقات مختلف🔑دانلود کتاب صوتی دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد🔑دانلود کتاب صوتی زمانی که یک اثر هنری بودم🔑دانلود کتاب صوتی شیر سیاه🔑دانلود کتاب صوتی طاعون🔑دانلود کتاب صوتی قصه های مثنوی مولوی🔑جزئیات حصار فلزی محوطه🔑نقشه اتوکد جزئیات نرده کشی محوطه با پایه های مدفون در زمین🔑نقشه اتوکدجزئیات نرده کشی محوطه با پایه های دیوار اجری🔑دانلود کتاب صوتی کوری
تحقیق ادبیات,شعر,قصه,عناصر بصری و لفظی,تخیّل,نگارگری,تحقیق بررسي تطبيقي اثري,تحقیق پیرامون بررسي تطبيقي اثري,دانلود تحقیق بررسي تطبيقي اثري ,پایان نامه رشته ادبیات,پایان نامه پیرامون بررسي تطبيقي اثري|39009322|euv
این فایل درباره ی بررسي تطبيقي اثري از كمال الدين بهزاد با شعري از بوستان سعدي می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

بخشی از متن اصلی:
بررسی تطبیقی اثری از کمال‌الدین بهزاد با شعری از بوستان سعدی
نخستین چیزی که در بررسی آثار ادبی و هنری نظر ما را به خود جلب می‌کند صورت عینی و مادی آن است. شعر و ادبیات از دیر باز متوجه خواست‌های متعالی بشر در زمان‌ها و مکان‌ها بوده که در اشعار شاعرانی چون سعدی جاودانه شده و عنوان شعر جهانی به آن اطلاق گردید.
شعر یوسف و زلیخا از بوستان سعدی که توسط هنرمند نقاش کمال‌الدین بهزاد ترسیم شده است، نمونه خوبی برای بیان ارتباط بین شعر و نقاشی می‌باشد. بدین ترتیب که سعدی شاعر بزرگ ایرانی این داستان قرآنی را با تخیّل و ذهنیات خود به صورت عناصر لفظی بیان کرده و بهزاد این شعر را با توجه به اعتقادات و برداشت‌های ذهنی خود با عناصر بصری به تصویر کشیده است. زبان شعر از معنا مایه می‌گیرد به همین دلیل اسباب ایجاد شعرْ مبنایی معنایی دارد و نقاش هم در استفاده از شعر علاوه بر جنبه‌های معنایی به جنبه‌ی نمادین و استعاری آن نیز توجه مي‌نمايد.
مقدّمه:
پیوند بین نقاشی ایرانی و ادبیات را مي‌توان به وفور در آثار هنرمندان نقاش ديد. بدين جهت در اين مقاله به بررسی تطبیقی یکی از شاهکارهای نقاشی ایرانی با عنوان «یوسف و زلیخا» اثرکمال‌الدین بهزاد و شعر شاعر بزرگ سعدی با همین عنوان پرداخته شده است تا بیان گردد که این پیوند در چه زمینه و با چه عنصری «لفظی یا بصری» در هنر نقاشی پدیدار گردیده است؟ و آيا هنرمند نقاش در این اثر تمامی عناصر شعر را جزء به جزء، به عنصر بصری و عینی تبدیل نموده یا مفهومي کلی از شعر را به عنوان موضوع انتخاب کرده و سپس تخیّلات و برداشت‌های ذهنی خود را با آن در آمیخته است؟ و دیگر اینکه نقاش مضمون «عاشقانه - عارفانه» را چگونه به تصویرکشیده است؟

این فایل به همراه عکس, چکیده، فهرست، متن اصلی و منابع با فرمت doc
( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار می گیرد.
تعداد صفحات:54